Watch 19-Year Old Kanye West Kill It During Open Mic At Fat Beats In 1996 [Video]

Video After The Jump

Footage of a then unknown 19-year old Kanye West making what possibly could have been his first public performance just surfaced. One thing is clear as you listen to Yeezy spit, the dude's been nice with it.

DJ Eclipse uploaded the footage to YouTube and gave some interesting background information on it.

The original location of Fat Beats launched on July 14, 1994 which means FB just turned 20 years old! Business was doing so well 2 years in that Joseph Abajian decided to move the store from it's small 9th St. basement space into a 2nd floor location on 6th Avenue. August 1996 (day?) was the grand opening of the 406 6th Avenue location. It was also the beginnings of our independent movement which had recently started bubbling about a year before. Yesterday I started converting old Hi8 video tapes to DVD and came across some interesting footage from that day. Now we had a lot of the usual suspects in the place that day such as ILL BILL, Arsonists, Lord Finesse, Adagio, Breeze Brewin, A.L. Skills, Percee P, J-Live, Mr. Live, Chino XL, Al Tariq, Black Attack, Xzibit, Shabaam Sahdeeq, Rawcotiks, Ak Skills, Rob Swift, Roc Raida, DJ Spinna and many, many more. But what took me by surprise was the appearance of this 19 year old kid who at that time nobody knew. Now I've had this person as a guest on my radio show years later, but it's pretty crazy to see this footage in '96 and think "damn, this dude was in my house then?" and not even know. More to come....

http://www.rapisouttacontrol.com

Views: 15799

Comment

You need to be a member of ThisIs50.com to add comments!

Join ThisIs50.com

Comment by SMP on July 19, 2014 at 8:49am
only thing this fa-ggot a-ss kanye is killing is a qu-eer's bumhole lol
Comment by Tyrus Starr on July 18, 2014 at 2:00pm
Naw!
Comment by jon jumpoff on July 18, 2014 at 1:57pm
that n**** didn't want to give that mic bacc, tho! that was ill...
Comment by Timur on July 18, 2014 at 11:21am
back then he was hip hop but now hes gayfish
Comment by Johnny Blaze on July 18, 2014 at 7:53am
You put in all that hard work to give it to Kim.
Comment by diamond on July 18, 2014 at 5:34am
F*** this New KanGAY s***!..yeah! am f*****' wit' that old YE' s***..
Comment by Natasha The Real Deal on July 18, 2014 at 12:35am
The ol Kanye needs to come back!
Comment by Daphenous Reid on July 18, 2014 at 12:08am
I prefer college dropout, mixtapes kanye West rather than the kanye West we see now days
Comment by Marvin Bernard on July 17, 2014 at 11:29pm
Tony Yayo needs to post throwback freestyles of his own. Yayo started rapping at 8 #GunPowderGuru #PassPortGang
Comment by YK on July 17, 2014 at 11:19pm
you can see he had the belief back then....Kanye aint never been short of confidence



Members

 


Example Searches:
music, girls, Bentley

Latest Activity

Supreme commented on ChasinDatPaper's blog post Rick Ross Threatens To Get Involved In Drake Vs Meek Mill Beef: "If It's Gotta Go There Renzel Gon' Jump Off The Porch On Your A$$" (Audio)
"Drake pu$$y ain't gonna respond."
1 minute ago
Supreme commented on ChasinDatPaper's blog post Rick Ross Threatens To Get Involved In Drake Vs Meek Mill Beef: "If It's Gotta Go There Renzel Gon' Jump Off The Porch On Your A$$" (Audio)
"William Roberts you ain't gonna do sh*t. But eat some chicken wings. Nobody believes you bout that live."
5 minutes ago
Columbus J commented on NewMusic's blog post Papoose - Black Love ft. Nathaniel (Official Music Video)
"Dope grown s***"
16 minutes ago
TruBrillEnt posted a blog post

@i_am_legend400 x @jdpvisionzz #BigKD #BarbaSoul #BarberShop #ComptonsFinest

Big KD Barba Soul Barber ShopDopest Barber From LA 2 OC @I_AM_Legend400 See More
27 minutes ago
Jimmy Two-Times commented on ChasinDatPaper's blog post Yung Joc Gets A Perm. Twitter Savages React & Joc Responds (Video/Memes)
"KKK-COON!"
55 minutes ago
WrKofArT liked ChasinDatPaper's blog post Rick Ross Threatens To Get Involved In Drake Vs Meek Mill Beef: "If It's Gotta Go There Renzel Gon' Jump Off The Porch On Your A$$" (Audio)
59 minutes ago
Knight commented on ChasinDatPaper's blog post Rick Ross Threatens To Get Involved In Drake Vs Meek Mill Beef: "If It's Gotta Go There Renzel Gon' Jump Off The Porch On Your A$$" (Audio)
"thats how ross get down now...jumping on other dudes asses and s***"
1 hour ago
a.Rose commented on ChasinDatPaper's blog post Rick Ross Threatens To Get Involved In Drake Vs Meek Mill Beef: "If It's Gotta Go There Renzel Gon' Jump Off The Porch On Your A$$" (Audio)
"They be friends soon"
1 hour ago

© 2016   Created by 50 Cent.   Powered by

Badges  |  Report an Issue  |  Privacy Policy  |  Terms of Service

© 2012   Created by 50 Cent.   Powered by .

Badges  |  Help  |  Terms of Service | Privacy Policy